Durante de Eerste Wereldoorlog werden in Duitsland een breed scala aan zeevliegtuigsoorten ontwikkeld, waaronder de schipsvluchtenaam “kruiser”. Deze lichtgewichtige vliegtuigen waren ontworpen voor gebruik op oorlogszone in de Stille Zuidpool en werden in 1914 ingezet. De Duitse kruiser was een belangrijke bijdrage aan de wapenfeiten op zee en droeg zeker niet minder bij aan het einde van de oorlog met de Alliënten.
De eerste kruisers werden gebouwd voor de Deutsche Marine. Ze waren kleine, lichtgewichtige vliegtuigen die vaak worden vergeleefd met de “schipsvluchten” genaamd Albatros en C.I. Deze vliegtuigen waren niet zo groot als andere Duitse vliegtuigen zoals de U-Cruiser, maar ze waren nog steeds een behoorlijk effectief wapen op zee. Ze waren vaak gebruikt voor patrouilles en vliegen over het oorlogsgebied.
Uitvoering
De Duitse kruiser was meestal uitgerust met een klein motorgemecanische krabbenmotor. Deze motor gaf de vliegtuig een snelheid van ongeveer 100 km/h, maar ze was niet voldoende krachtig voor het opweken en onderhouden van hoge gebieden. De Duitse kruiser had ook een kleine bescherming uit bestemde platen in de romp, en had twee gewone motorgemecanische vleugels met licht materiaal. Het waren ook relatief licht, zodat ze gemakkelijk te bouwen en onderhouden waren. De Duitse kruiser was over het algemeen een behoorlijk effectieve wapen op zee, maar ze had ook haar beperkingen.
Beperkingen
De Duitse kruiser had meerdere beperkingen. De vliegtuigen waren niet zo groot en zwaar als andere Duitse vliegtuigen, zoals de U-Cruiser. Daarom had de vliegtuig minder bescherming, maar ze kon ook sneller en langer vliegen dan andere vliegtuigen. De Duitse kruiser was ook niet zo geschikt voor het gebruik in het open geheel, vanwege de lage snelheid van het motorgemecanische krabbenmotor. Dat maakte het moeilijk om de vliegtuig in stormachtige weersomstandigheden te gebruiken.
Verloop
De Duitse kruiser was een belangrijke bijdrage aan de wapenfeiten op zee en droeg zeker niet minder bij aan het einde van de oorlog met de Alliëanten. De Duitse kruiser had meerdere ontwerpen die als basis dienden voor andere Duitse vliegtuigen, zoals de U-Cruiser. Deze ontwerpen werden steeds belangrijker in het gebruik van vliegtuigen op zee.
Conclusie
De Duitse kruiser was een belangrijk wapen op zee tijdens de Eerste Wereldoorlog. Het was een lichtgewichtige vliegtuig dat voor gebruik in de Stille Zuidpool en de oorlogszone werd ingezet. De Duitse kruiser had meerdere beperkingen, maar het was ook een belangrijke bijdrage aan de wapenfeiten op zee. Het was vooral interessant voor het gebruik in stormachtige weersomstandigheden, maar die moest vaak worden afgewisseld met andere vliegtuigen vanwege de lage snelheid van het motorgemecanische krabbenmotor.