Tijdens de laatste decennia heeft Chili als enkele belangrijke luchthavens in Zuid-Amerika gewonnen, niet alleen vanwege zijn strategische locatie, maar ook vanwege het toenemende aantallen toeristen die naar het land komen. Een belangrijk onderdeel hiervan is de ontwikkeling en groei van Chileense luchtvaartmaatschappijen, waarvan er nu meer dan vijf luchthavens zijn in hele Zuid-Amerika. In dit artikel zullen we een kijkje nemen in de geschiedenis en de huidige toestand van deze Chileense luchthavens.

De early beginnen

Een van de vroegste luchthavens in Chili was Santiago, dat al sinds 1929 een internationaal vliegveld is. In de jaren dertig begon Chileense luchthavenmaatschappijen te groeien, zoals de Aerolíneas Chilenas en LATAM Chile. Latam Chile bleef de belangrijkste Chileense luchtvaartmaatschappij tot in de jaren zestig van de vorige eeuw.

De groei van LATAM Chile

Latam Chile groeide enorm met name dankzij de vluchten naar Miami en New York. Latam bleef een van de belangrijkste luchthavens in Chili tot in de jaren tachtig, wanneer er een grotere luchthaven werd geopend in Santiago. In de jaren negentig begon Chileense luchthavens zich te concentreren op intercontinentale vluchten. LATAM Chile bleef een van de belangrijkste luchthavens tot aan het einde van de 20e eeuw.

De groei van Sky

Vanaf de jaren negentig begon Chileense luchthavenmaatschappijen te groeien met name dankzij de vluchten naar South America. Sky Airlines was een van deze vliegmaatschappijen die in 1999 opgericht werd en snel begon te groeien. Sky Airlines is nu een van de belangrijkste luchthavens in Chili.

Conclusie

Chileense luchtvaartmaatschappijen hebben in de laatste decennia geweldig geconcentreerd en deze luchthavens zijn nu een van de belangrijkste in heel Zuid-Amerika. Latam Chile is nog steeds een van de belangrijkste, maar Sky Airlines heeft in die jaren enorm gegroeid. Het is te verwachten dat er nog meer Chileense luchthavens zich zullen concentreren op intercontinentale vluchten, wat het toekomstige bestaan van Chileense luchtvaartmaatschappijen zal bepalen.

Vergelijkbare berichten