Mars Incorporated is een multinationaal bedrijf dat ontstaan is uit de resultaten van het in 1911 opgerichte company van Forrest Mars Sr. en zijn zus Lillian. De naam “Mars” komt van de naam van de zoon van Forrest Mars, die zelf de naam had gekozen om de familienaam te gebruiken. Het bedrijf is bekend geworden door zijn verbrandingsvrije en onverzorgde producten, maar ook door zijn innovatieve marketingstrategieën en het gebruik van humor.
## Een begin als kleine producent
Forrest Mars Sr. was een Amerikaanse zakenman die in 1911 een koffiemol van chocolade maakte om te verkopen aan soldaten tijdens de Eerste Wereldoorlog. Hij had geïnspireerd door het idee om een product te maken dat niet zou verbranden, en hij had zijn zus Lillian opgehaald om mee te helpen. Lillian was een erfgenaam van een bedrijf dat een verbrandingsvrije stroop maakte, en ze bracht haar kennis met deze stroop toe aan het company.
In 1923 begon Mars Incorporated in de Verenigde Staten. Het bedrijf groeide snel en begon producten als M&M’s (1954) en Snickers (1930) te produceeren. M&M’s was een succesvolle candy die wordt gemaakt van cacao, zout en kleurstoffen, en Snickers is een snackbar met chocolate, noten en rood fruit.
## De verbrandingsvrije technologie
De verbrandingsvrije technologie die Mars Incorporated heeft ontwikkeld, is een van de belangrijkste successiefactors van het bedrijf. Forrest Mars Sr. was een man die graag experimenteerde met verschillende materialen en technologieën om producten te maken die niet zouden verbranden. Hij had geïnspireerd door het idee om een verbrandingsvrije stroop te maken, maar hij had ook andere materialen gebruikt om producten te maken die niet zouden verbranden.
De verbrandingsvrije technologie werd later ontwikkeld tot de huidige technologie die wordt gebruikt door Mars Incorporated. Dit heeft het bedrijf in staat gesteld om producten te maken die niet zullen verbranden, wat een grote voordel is voor consumenten en het milieu.
## Innovatieve marketingstrategieën
Mars Incorporated is ook bekend geworden door zijn innovatieve marketingstrategieën. Het bedrijf heeft ooit een van de eerste bedrijven in de Verenigde Staten zijn eigen reclamecampagne maakte met het motto “De perfecte snack”. Mars Incorporated heeft ook gebruikgemaakt van humor en satire in zijn reclamecampagnes, wat hem heeft helpt om zich te onderscheiden van andere bedrijven.
Mars Incorporated heeft ook een grote investering gedaan in de sociale media. Het bedrijf gebruikt meer dan 30 sociale media kanalen om met zijn klanten te communiceren en om producten aan te reiken. Mars Incorporated is ook een van de eerste bedrijven dat heeft gebruikgemaakt van augmented reality (AR) in reclamecampagnes.
## De impact op het milieu
Mars Incorporated heeft ook een grote impact op het milieu gehad. Het bedrijf heeft zijn producten ontwikkeld om minder schadelijke te maken voor de milieu, zoals producten die geen chemische toevoegingen bevatten en producten die niet zullen verbranden. Mars Incorporated heeft ook een grotere investering gedaan in de recyclage van plastic en andere materialen.
## Conclusie
Mars Incorporated is een multinationaal bedrijf dat ontstaan is uit de resultaten van het in 1911 opgerichte company van Forrest Mars Sr. en zijn zus Lillian. Het bedrijf is bekend geworden door zijn verbrandingsvrije producten, maar ook door zijn innovatieve marketingstrategieën en het gebruik van humor. Mars Incorporated heeft een grote impact gehad op het milieu en heeft zijn producten ontwikkeld om minder schadelijke te maken voor de milieu. Het bedrijf is een goed voorbeeld van hoe een onderneming kan groeien en successen behalen door innovatief te zijn en haar klanten te begrijpen.